luni, mai 17, 2010

E usor...dar greu de acceptat


Stiti? Mi-am dat seama ca noi devenim rautaciosi nu pentru ca ne face cineva sau ceva,nu pentru ca acel cineva sau ceva ne da motive,ci doar pentru ca vrem noi. Asta e fiinta umana,doreste mereu sa fie superioara,chiar daca Dumnezeu a facut-o superioara tuturor animalelor si altor vietuitati. Problema este atunci cand o persoana doreste(dorit putin spus),cand e insetata sa nu fie mai prejos de altcineva.

Iar cand simtim ca o luam la vale,ca ne afundam, ajungem sa facem/spunem numai lucruri ingrozitoare ranindu-i pe cei din jur. Nu,nu ne dam seama de asta,suntem prea mandri.Prea orbi as spune eu. Ego-ul nostru da pe afara, si in loc sa-ti dai seama de asta, tu/noi ne sapam groapa nesimtirii si mai adanc.

Mi s-a intamplat,si sunt sigura ca si tu ai trecut prin asta. Cand ne simtim amenintati de ceva sau cineva ,ranesti. Te minti si vorbesti numai prostii,incerci sa te convingi ca idiotul ca acel cineva nu e mai bun decat tine. Ii cauti cel mai mic defect,minuscul chiar ,si faci mare tam-tam plecand de la nimic. Poate acel cineva are pe langa micul defect inca alte 10 calitati bune.Dar nu,tu esti prea chior sa le vezi.Defapt nu esti chior, tu te legi la ochi,tu te orbesti. Nu putem accepta ca cineva e mai bun,frumos,destept etc,decat noi. Stim cu totii povesta cu vulpea si strugurii. Ei cam asa se intampla si cu oamenii.

Nu esti numai tu asa,si n-ai cum sa negi ca niciodata nu ti s-a intamplat,e aproape imposibil. Am trecut prin asta,si poate (acum incerc sa ma mint,stii? NU poate,ci SIGUR) o sa mai trec prin asta. O sa incerc sa ma conving ca cineva nu poate fi mai bun decat mine,chiar daca este, si chiar cu mult mai bun.

O da,si odata cu asta apare si sentimentul acela de a ne supraaprecia. Nu spun ca nu trebuie sa gandim pozitiv.Dar prin pozitiv, nu spun ca tu sa te crezi buricul pamantului. Toti suntem egali,nimeni nu are nimic in plus. Nici eu,nici tu,nici ei. Ne completam. Tu ai ceva,eu am ceva ce nu ai tu dar la fel de important cu ce ai si tu,iar tu la randul tau ai ceva ce nu are altul,la fel de important cu ce am eu si altul.Da,e un cliseu si pare complicat,dar din nou ne mintim deoarece refuzam sa gandim ca nu suntem superiori nimanui si ca suntem egali.

Niciun comentariu: